Toubkal Trekking is a local Adventure Travel company based in Marrakech.

The company was founded by a group of Mountain guides from Toubkal area led by Mustapha Bouinbaden who is actually the driving force behind the Toubkal Trekking company.

Follow Us
GO UP

Toubkal Trekking

berberdorpen trektocht in het hoge atlasgebergte in Marokko

Deze 3-daagse berberdorpentrektocht in het hoge atlasgebergte is een levenslange ervaring. U zult drie dagen doorbrengen om het hoge Atlasgebergte te voet te ontdekken. Een wandeling te midden van koele vegetatie van jeneverbes- en pijnbomen is een perfecte manier om tot rust te komen.

Op de eerste dag wordt u opgehaald bij uw hotel in Marrakech en rijdt u richting het hoge atlasgebergte. Het duurt ongeveer 1u30 rijden. Zodra u Imlil Valley 1740m bereikt, wordt u opgewacht door onze Engelssprekende gids die u naar een pension zal leiden waar u een welkomstmuntthee krijgt en u de route van onze berberdorpentrektocht op de kaart kunt bekijken. Daarna loop je van Imlil richting Tinerhourhine en passeer je Tamatert. Je stopt voor de lunch op de hoge bergpas van Tizi ’n Tamatert op 2280m. Ga verder naar Ouanesekra-Tamguist en arriveer in Tinerhourhine, waar je de nacht doorbrengt in een lokale lodge. Ongeveer 4 tot 5 uur wandelen.

De volgende dag, na een vroeg ontbijt, vertrek je vanuit Tinerhourhine en wandel je langs de Imnane Valley. Je passeert het Berberdorp Ikkiss. Vervolgens steek je de rivier over om een ​​pad omhoog te volgen naar de Tizi n’Aguersioual-pas vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de Imnane-vallei en de Imlil-vallei. Je blijft bergafwaarts lopen naar het dorp Aguersioual 1680m; volg dan een andere ruwe weg die je naar het dorp Matate brengt, waar je stopt voor de lunch. Blijf later bergopwaarts lopen via een pad naar de Tizi-oudid-pas vanwaar u kunt genieten van een mooi uitzicht over de Azzaden-vallei. Na een korte pauze op de pas, trek je bergafwaarts naar het dorp Ait Aissa waar je de nacht doorbrengt in een lokale lodge. Ongeveer 6 tot 7 uur wandelen.

Op dag 3 heb je een vroeg ontbijt en vertrek je vanuit het dorp Aït Aïssa en loop je richting het dorp Tizi Oussem. Je passeert de Tizi Mzik-pas en het dorp Mzik voordat je terugkeert in de Imlil-vallei waar je zult lunchen. Ongeveer 4 tot 5 uur wandelen. Daarna wordt u in de late namiddag teruggebracht naar Marrakech.